O przedszkolu |
NASZE PRZEDSZKOLE Mottem pracy pedagogicznej nauczycielek Przedszkola nr 5 w Tarnobrzegu są słowa wielkiego myśliciela z czasów Komisji Edukacji Narodowej Jędrzeja Śniadeckiego
"Trzeba żeby dzieci uczyły się igrając i swawoląc, a do nas należy takie podawać im zabawki i w takie miejsca prowadzić aby osiągnąć to co chcemy”.
Przedszkole nr 5 w Tarnobrzegu jest publiczną placówką samorządową działającą w formie jednostki budżetowej. Jako przedszkole publiczne zgodnie z UoSO:
Mieści się w budynku jednopiętrowym na ulicy Dekutowskiego 19. Położone jest w centrum miasta Tarnobrzeg. Placówkę otaczają dookoła stare trzydziestoletnie drzewa i krzewy, odgradzając ją od ulicznego i miejskiego hałasu „ścianą naturalnej zieleni”. Pomimo bliskiej odległości od ważnych ciągów komunikacyjnych jest tu cicho i bezpiecznie. Przedszkole jako placówka oświatowa rozpoczęła swoją działalność od 01-12-1976r. Początkowo pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą pełniła jako przedszkole przyzakładowe KiZPS „Siarkopol” dla dzieci pracowników tego zakładu zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska. Działalność taka prowadzona była do 30 czerwca 1992r. kiedy to Gmina Tarnobrzeg na stałe przejęła prowadzenie wszystkich przedszkoli tego typu w mieście. Od tego momentu organem prowadzącym przedszkole jest Urząd Miejski w Tarnobrzegu zaś organem nadzorującym jest Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego. Przedszkole nr 5 posiada bardzo dobre warunki lokalowe: duże, funkcjonalnie i estetycznie urządzone sale zabaw i zajęć dla dzieci, które wyposażone są w zabawki i liczne pomoce dydaktyczne odpowiednio dobrane do wieku dziecka. Każda sala posiada inną kolorystykę. Sale przedszkolne są wielofunkcyjne, widne, bezpieczne, funkcjonalne, dobrze wyposażone i estetyczne, a także co istotne - dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym. Wszystkie pomieszczenia z których korzystają nasi wychowankowie sprzyjają ich dobremu samopoczuciu, są urządzone zgodnie z potrzebami. Nic w ich urządzeniu nie jest sprawą przypadku i nic nie ogranicza swobody dzieci. Sale służą do zabawy, pracy, odpoczynku i jako jadalnie. Dzieci mają również do dyspozycji salę gimnastyczną wyposażoną w pianino, sprzęt do zabaw rytmicznych, ruchowych i gimnastyki korekcyjnej. W sali tej znajduje się również sprzęt audio - wideo. Ponadto na parterze budynku znajduje się szatnia przedszkola i hol, który zachwyca pięknymi sezonowymi dekoracjami samodzielnie wykonanymi przez nauczycielki. Placówka dysponuje bogatą bazą środków dydaktycznych, księgozbiorem, sprzętem audiowizualnym i komputerowym z Internetem, ksero wykorzystywanym w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi. Od 01.09.2014r. do przedszkola uczęszczają dzieci w czterech grupach wiekowych: 3-latki, 4-latki, 5-latki, 6-latki. Przedszkolem kieruje Pan dyrektor Paweł Cieśla. Sprzęt komputerowy znajdujący się w przedszkolu przeznaczony jest głównie do wspomagania pracy dyrektora w zakresie prowadzenia polityki kadrowej i zarządzania placówką oraz w zakresie obsługi działalności placówki jako jednostki budżetowej. Rada pedagogiczna i rada rodziców to dwa równorzędne organy, które współdecydują o głównych zadaniach, projektach oraz zamierzeniach edukacyjnych i wychowawczych realizowanych w placówce. W przedszkolu realizowanych jest w każdym roku po kilka programów własnych, głównie z edukacji prozdrowotnej, program wychowawczy, program wspierający indywidualne talenty dzieci, europejskiej, regionalnej, z zakresu bezpieczeństwa, które nadają pracy z dziećmi nowy bardziej nowatorski charakter polegający na wypracowywaniu i wdrażaniu zmian zaprojektowanych zgodnie z potrzebami współczesnej edukacji przedszkolnej. Marzeniem nauczycieli i dyrektora jest dostosowanie tego sprzętu do wymogów unijnych i zakup nowego drewnianego placu zabaw. Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 16.30. Jest to więc podstawowy profil edukacyjny przedszkola i w dalszym ciągu będziemy wzmacniać działania edukacyjne na tym polu, choć systematycznie wprowadzamy nowe kierunki naszych działań z zakresu promocji zdrowia. Działania te są określone w Zmodernizowanej Koncepcji Pracy Przedszkola nr 5 w Tarnobrzegu przez radę pedagogiczną Kadra pedagogiczna posiada wysokie kwalifikacje i duże kompetencje: wszystkie nauczycielki posiadają wykształcenie wyższe magisterskie.
Awans zawodowy:
Nauczycielki systematycznie uczestniczą w różnorodnych formach doskonalenia (warsztatach, kursach i szkoleniach) podnoszących swoje umiejętności zawodowe. CELE WSPOMAGANIA ROZWOJU I EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ:Podstawa programowa wychowania przedszkolnego opisuje proces wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Przedszkola w równej mierze pełnią funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewniają dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Celem wychowania przedszkolnego jest: Cele te są realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola, które także szczegółowo przedstawia podstawa programowa wychowania przedszkolnego, określając kompetencje, którymi powinny charakteryzować się dzieci pod koniec wychowania przedszkolnego. Ramowy rozkład dnia ułożony jest zgodnie z zalecanymi warunkami zawartymi w podstawie programowej. Zagospodarowanie czasu dla dzieci przebywających w placówce przewiduje następujące aktywności dzieci:
|
Ta strona używa cookie m. in. w celach statystycznych. Dowiedz się więcej na ich temat i o zmianie ustawień w przeglądarce.
Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.